Pages

Thursday, 13 October 2011

Hadis

Salam.. apa kaba sume?? hari ni, ku jumpe 2 hadis. Mmg menarik hadis ni dan ku sgt suka akn hadis ni.. ni hadis dia..

" HambaKu telah berlaku tidak adil kepadaKu. Dia meminta kepadaKu, tetapi Aku malu untuk tidak mengabulkan keinginannya. Padahal dia tidak pernah malu bermaksiat kepadaKu "

" Sesungguhnya TuhanMu yang Maha suci lagi Maha Tinggi itu pemalu lagi mulia. Dia (Allah) malu terhadap hamba-hambaNya yang mengangkat tangan berdoa, tiba-tiba tidak diberi olehNya permintaan itu "

hmm.. pas korang baca hadis ni apa lah yg korng pk ek?? cuba tnya pada diri sendiri..
Allah pun punya rasa malu, apatah lagi kita ni hambaNya yg sepatutnya mempunyai rasa malu yang tinggi. Dlm doa, mcm2 kita mintak pada Allah. Nak tu, nak ni, nak tu, nak ni... makin bnyk n bnyk yg kita mintak dari Allah. Tapi sedar tak kita semua, apa sebenarnya yg Allah mintak pada hamba-hambaNya?? Apa yg telah kita lakukan kepada Allah?? Rasanya korang semua boleh pk jwpn itu sendiri. Tepuk dada tanyalah IMAN..:)

Sesungguhnya Allah tu Maha Penyayang dan Maha Pengasih. Rahmat Allah tersangatlah luas meliputi semua hamba-hambaNya tanpa mengira agama. bangsa, warna kulit dan lain-lain lagi.
Adilkan Allah? so janganlah kita selalu mengeluh dalam perjalanan seharian kita yg pnh dengan pelbagai onak dan duri. Jgn lari!! tapi berjalanlah dgn pnh taqwa..:)

p/s: apa yg ditulis diatas ni, utk diri sendiri gak..:) Moga di berkati Allah selalu.. Amin.



1 comment:

  1. huhuhu..insaf :( betapa kerdilnya diri nie dhadapan ALLAH YG MAHA ESA.. apabila terlalu asyik dgn keser0n0kan dunia, lupa segalanya. Tapi, tatkala dilanda masalah, barulah terkapai2 mula mencari MAHA PENCIPTA YG MAHA AGUNG.. ASTAGHFIRULLAHAL'ADHZIM.. Ampunkanlah segala kekhilafan hambaMU ini YA ALLAH... :(

    ReplyDelete